dilluns, 25 de novembre del 2013



APRENENTATGE COOPERATIU I FAMÍLIES

Clicant a la foto, podreu veure la resta d'imatges


De la mateixa manera que al llarg del curs escolar es presenten activitats a l’alumnat de l’escola  que els ajuden a veure la importància i els beneficis de treballar de forma cooperativa, també incloem algunes d’aquestes dinàmiques en les reunions d’inici de curs amb les famílies. Per alguns cursos les dinàmiques són de cohesió i en altres s’apliquen estructures de treball cooperatives.





QUINES DINÀMIQUES DE COHESIÓ I A QUINS NIVELLS  ES PROPOSEN?

Famílies de P3:       “Presentació per parelles” .

Famílies de P5:        "Un món de colors"

Famílies de2n :         “Col.lecció de paraules

Famílies de 4t:          “L’equip d’en Manel”.  

Famílies de 6è:          “L’enigma”


Un cop fetes les dinàmiques se’n extreuen conclusions i es comparen amb les actuacions i sentiments dels nens i nenes quan també fan aquestes dinàmiques.


QUINES ESTRUCTURES DE TREBALL COOPERATIVES ES PORPOSEN I A QUINS NIVELLS?

Les estructures de treball per debatre les qüestions són  o bé amb 1-2-4  o  Foli Giratori.

Famílies de P4:      "Com puc ajudar al meu fill o filla a ser autònom?"

Famílies de 1r:       “Com puc ajudar al meu fill o filla en el procés de la lectoescriptura?”

Famílies de 3r:       “Com puc ajudar al meu fill o filla a organitzar i planificar la feina escolar?”

Famílies de 5è:      “Com puc ajudar al meu fill o filla a adquirir responsabilitat davant els seus  
                                actes?”

A cada grup hi ha d’haver un secretari que anirà anotant les propostes i un portaveu .
El/la tutor/a pren nota de totes les propostes amb les quals es redacta una addenda que es fa arribar a les famílies. L’escola també se’n queda una còpia. Aquesta addenda va molt bé de tenir-la present en el moment de l’entrevista.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada