APRENENTATGE COOPERATIU I FAMÍLIES
Clicant a la foto, podreu veure la resta d'imatges |
De la mateixa manera que al llarg del curs escolar es
presenten activitats a l’alumnat de l’escola
que els ajuden a veure la importància i els beneficis de treballar de
forma cooperativa, també incloem algunes d’aquestes dinàmiques en les reunions
d’inici de curs amb les famílies. Per alguns cursos les dinàmiques són de
cohesió i en altres s’apliquen estructures de treball cooperatives.
QUINES DINÀMIQUES DE COHESIÓ I A QUINS NIVELLS ES
PROPOSEN?
Famílies de P3: “Presentació per parelles” .
Famílies de P5: "Un món de
colors"
Famílies de2n : “Col.lecció
de paraules
Famílies de 4t: “L’equip
d’en Manel”.
Famílies de 6è: “L’enigma”
Un cop fetes les dinàmiques se’n
extreuen conclusions i es comparen amb les actuacions i sentiments dels nens i
nenes quan també fan aquestes dinàmiques.
QUINES ESTRUCTURES DE TREBALL COOPERATIVES ES PORPOSEN I A QUINS NIVELLS?
Les estructures de treball per debatre les qüestions són o bé amb 1-2-4 o Foli Giratori.
Famílies de P4: "Com puc ajudar al meu fill o filla a ser
autònom?"
Famílies de 1r: “Com puc ajudar al meu fill o filla en el procés de la
lectoescriptura?”
Famílies de 3r: “Com puc ajudar al meu fill o filla a organitzar i planificar la feina
escolar?”
Famílies de 5è: “Com puc ajudar al meu fill o
filla a adquirir responsabilitat davant els seus
actes?”
actes?”
A cada grup
hi ha d’haver un secretari que anirà anotant les propostes i un portaveu .
El/la tutor/a pren nota de totes
les propostes amb les quals es redacta una addenda que es fa arribar a les
famílies. L’escola també se’n queda una còpia. Aquesta addenda va molt bé de
tenir-la present en el moment de l’entrevista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada